Konstrukcja kompilatorów
Zbrzezny Andrzej, dr hab. prof UJD

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawami teorii i praktyki konstruowania kompilatorów.


Programowanie funkcyjne
Zbrzezny Andrzej, dr hab. prof UJD

Celem przedmiotu jest przedstawienie programowania funkcyjnego – paradygmatu i stylu programowania, oraz towarzyszących mu technik programistycznych. Wykłady mają na celu zaprezentowanie koncepcji oraz metod programowania w języku Haskell. Laboratoria mają na celu kształtowanie praktycznych umiejętności studentów w zakresie programowania w języku Haskell.

Języki, automaty, gramatyki i obliczenia - studia niestacjonarne
Zbrzezny Andrzej, dr hab. prof UJD

Celem wykładu jest zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami teorii języków formalnych, podstawami teorii automatów skończonych, podstawami teorii gramatyk bezkontekstowych oraz podstawami teorii obliczeń.

Języki, automaty, gramatyki i obliczenia
Zbrzezny Andrzej, dr hab. prof UJD

Celem wykładu jest zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami teorii języków formalnych, podstawami teorii automatów skończonych, podstawami teorii gramatyk bezkontekstowych oraz podstawami teorii obliczeń.

Zaawansowane programowanie w Javie
Zbrzezny Andrzej, dr hab. prof UJD

Celem wykładu jest zapoznanie studentów z zaawansowanymi koncepcjami oraz metodami programowania w języku Java.

Zaawansowane programowanie w Pythonie - wykład
Zbrzezny Andrzej, dr hab. prof UJD

Celem przedmiot jest zapoznanie studentów z zaawansowanymi koncepcjami oraz metodami programowania w języku Python.

Środowisko pracy informatyka - studia niestacjonarne
Zbrzezny Andrzej, dr hab. prof UJD

Opanowanie środowiska systemu operacyjnego, w głównej mierze poprzez pracę w konsoli.

Zapoznanie z powszechnie dostępnymi i stosowanymi narzędziami wspomagającymi pracę programisty.

Nabycie praktycznych umiejętności w zakresie stosowania narzędzi programistycznych.



Środowisko pracy informatyka
Zbrzezny Andrzej, dr hab. prof UJD

Opanowanie środowiska systemu operacyjnego, w głównej mierze poprzez pracę w konsoli.

Zapoznanie z powszechnie dostępnymi i stosowanymi narzędziami wspomagającymi pracę programisty.

Nabycie praktycznych umiejętności w zakresie stosowania narzędzi programistycznych.