Przedmiot obligatoryjny dla studentów w ilości 9 godzin wykładowych, kończący się egzaminem. Wykłady: 20.10.2024; 17.11.2024; 1.12.2024 w godz. 10.30-12.45
Wykłady od 16.12.2023 r.
Przedmiot obligatoryjny, zaliczenie wykładu, egzamin.
Problematyka:
Teoria/-e
wychowania – geneza i rozwój. Status teorii wychowania w pedagogice –
stanowiska. Teleologia wychowania w strukturze teorii wychowania. Ideały i cele
wychowania, koncepcje ich stanowienia. Teorie i badania naukowe w teorii wychowania.
Orientacje badawcze w teoriach wychowania. Ontologiczne, antropologiczne i
aksjologiczne podstawy wychowania. Rodzaje badań w teorii wychowania. Nowe
kategorie pojęciowe teorii wychowania. Wychowanie moralne i charakterystyka
tego procesu. Tożsamość nauczyciela-wychowawcy w epoce ponowoczesnej, jego rola
w wychowaniu i opiece, etyka zawodu. Kultura nowoczesna w procesie socjalizacji
i wychowania.
teoretyczne podstawy wychowania, wykłady dla studentów pedagogik (studia niestacjonarne), kończące się egzaminem.
Problematyka:
Teoria/-e wychowania – geneza i rozwój. Status teorii wychowania w pedagogice – stanowiska. Teleologia wychowania w strukturze teorii wychowania. Ideały i cele wychowania, koncepcje ich stanowienia. Teorie i badania naukowe w teorii wychowania. Orientacje badawcze w teoriach wychowania. Ontologiczne, antropologiczne i aksjologiczne podstawy wychowania. Rodzaje badań w teorii wychowania. Nowe kategorie pojęciowe teorii wychowania. Wychowanie moralne i charakterystyka tego procesu. Tożsamość nauczyciela-wychowawcy w epoce ponowoczesnej, jego rola w wychowaniu i opiece, etyka zawodu. Kultura nowoczesna w procesie socjalizacji i wychowania.
teoretyczne podstawy wychowania, wykłady dla studentów pedagogiki, studia niestacjonarne, kończące się egzaminem.
Problematyka:
Teoria/-e wychowania – geneza i rozwój. Status teorii wychowania w pedagogice – stanowiska. Teleologia wychowania w strukturze teorii wychowania. Ideały i cele wychowania, koncepcje ich stanowienia. Teorie i badania naukowe w teorii wychowania. Orientacje badawcze w teoriach wychowania. Ontologiczne, antropologiczne i aksjologiczne podstawy wychowania. Rodzaje badań w teorii wychowania. Nowe kategorie pojęciowe teorii wychowania. Wychowanie moralne i charakterystyka tego procesu. Tożsamość nauczyciela-wychowawcy w epoce ponowoczesnej, jego rola w wychowaniu i opiece, etyka zawodu. Kultura nowoczesna w procesie socjalizacji i wychowania.
Przedmiot z grupy zajęć kształcenia modułowego wybrany przez studentów PPW, 9 h wykładów, kończy się egzaminem w sesji egzaminacyjnej.
Problematyka:
Teoria/-e wychowania – geneza i rozwój. Status teorii wychowania w pedagogice – stanowiska. Teleologia wychowania w strukturze teorii wychowania. Ideały i cele wychowania, koncepcje ich stanowienia. Teorie i badania naukowe w teorii wychowania. Orientacje badawcze w teoriach wychowania. Ontologiczne, antropologiczne i aksjologiczne podstawy wychowania. Rodzaje badań w teorii wychowania. Nowe kategorie pojęciowe teorii wychowania. Wychowanie moralne i charakterystyka tego procesu. Tożsamość nauczyciela-wychowawcy w epoce ponowoczesnej, jego rola w wychowaniu i opiece, etyka zawodu. Kultura nowoczesna w procesie socjalizacji i wychowania.