Wykłady z przedmiotu " Internet i social media we współczesnym świecie " maja na cele : Zapoznanie się studentów z podstawową wiedzą o mediach, mediach społecznościowych i komunikacji społecznej, z wybranymi aspektami ewolucji nowoczesnych technologii i ich roli we współczesnym świecie oraz wykształcenie u studentów umiejętności analizy zjawisk i procesów związanych z komunikowaniem masowym i społecznym ze szczególnym uwzględnieniem social mediów czy też pobudzenie w nich kompetencji społecznych.
Jest to przedmiot obligatoryjny na kierunkach "Politologia" oraz "Bezpieczeństwo Narodowe" od studentów wymaga się wstępnie podstawowa wiedza ze szkoły ponadgimnazjalnej w zakresie wiedzy o społeczeństwie. Podstawowe cele kształcenia są: 1.Zapoznanie się studentów z instytucją państwa, aparatem pojęciowym z zakresu państwa i prawa, analizą wybranych koncepcji myśli politycznej. 2. Zapoznanie się studentów z podziałami w państwie, konfliktami społecznymi, politycznymi, organami i instytucjami władzy państwowej. 3. Zapoznanie się studentów ze związkami państwa z prawem, systemem prawa i źródłami prawa, stosunkami prawnymi, wykładnią i stosowaniem prawa. Nabycie przez studentów umiejętności dokonywania analizy podstawowych pojęć z zakresu państwa i prawa. 4. Nabycie przez studentów umiejętności oceny i dyskutowania podstawowych problemów z zakresu państwa i prawa oraz poszerzenie świadomości politycznej i społecznej. | |
Efekty kształcenia 1. Student nazywa, i definiuje instytucje państwa, opisuje i poddaje analizie wybrane koncepcje myśli politycznej w tym zakresie, sprawnie posługuje się i dyskutuje pojęcia z zakresu państwa i prawa 2.. Student wyjaśnia niektóre podziały w państwie, konflikty społeczne i polityczne, potrafi opisać organy i instytucje władzy państwowej 3. Student rozpoznaje podstawowe związki państwa z prawem, systemem prawa i źródłami prawa, potrafi opisać systemy prawa i źródła prawa. 4. Student rozumie i poprawnie interpretuje podstawowe pojęcia z zakresu państwa i prawa, interpretuje specyficzne problemy |