- Zapoznanie studenta z uprawnieniami osób pokrzywdzonych przestępstwem
- Zapoznanie studentów z formami pomocy i wsparcia skierowanych do ofiar przestępstw
-
Wyposażenie w umiejętności interweniowania w sytuacji bycia świadkiem
przemocy i umiejętności rozmawiania z ofiarą i sprawcą przemocy.
-
Kształtowanie umiejętności projektowania działań pomocowych i
sporządzania indywidualnego planu pracy zarówno z ofiarą przemocy, jak i
sprawcą.
Poznanie i uszeregowanie wiedzy z zakresu kryminologii jako nauki oraz poznanie elementów wiktymologii.
Głównym celem przedmiotu jest:
1. Zdobycie kompetencji i umiejętności w zakresie rozumienia wieloaspektowości i złożoności procesu skutecznej diagnozy w resocjalizacji, posługiwania się podstawowymi pedagogicznymi metodami, technikami i narzędziami diagnostycznymi oraz interpretowania wyników badań diagnostycznych.
2. Kształtowanie umiejętności przeprowadzania diagnozy z wykorzystaniem podstawowych technik: wywiadu, obserwacji, skali, ankiety.
Głównym celem przedmiotu jest:
1. Zdobycie kompetencji i umiejętności w zakresie rozumienia wieloaspektowości i złożoności procesu skutecznej diagnozy w resocjalizacji, posługiwania się podstawowymi pedagogicznymi metodami, technikami i narzędziami diagnostycznymi oraz interpretowania wyników badań diagnostycznych.
2. Kształtowanie umiejętności przeprowadzania diagnozy z wykorzystaniem podstawowych technik: wywiadu, obserwacji, skali, ankiety.
Ćwiczenia "Praca z ofiarami i sprawcami przestępstw"
- Zapoznanie studenta z uprawnieniami osób pokrzywdzonych przestępstwem
- Zapoznanie studentów z formami pomocy i wsparcia skierowanych do ofiar przestępstw
-
Wyposażenie w umiejętności interweniowania w sytuacji bycia świadkiem
przemocy i umiejętności rozmawiania z ofiarą i sprawcą przemocy.
-
Kształtowanie umiejętności projektowania działań pomocowych i
sporządzania indywidualnego planu pracy zarówno z ofiarą przemocy, jak i
sprawcą.
- Zapoznanie studenta z uprawnieniami osób pokrzywdzonych przestępstwem
- Zapoznanie studentów z formami pomocy i wsparcia skierowanych do ofiar przestępstw
- Wyposażenie w umiejętności interweniowania w sytuacji bycia świadkiem przemocy i umiejętności rozmawiania z ofiarą i sprawcą przemocy.
- Kształtowanie umiejętności projektowania działań pomocowych i sporządzania indywidualnego planu pracy zarówno z ofiarą przemocy, jak i sprawcą.
Zajęcia z Metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej w placówkach opieki całkowitej mają na celu:
1. Nabycie przez studenta wiedzy o funkcjonowaniu, celach i zadaniach wybranych instytucji opieki całkowitej.
2. Osiągnięcie umiejętności rozpoznawania potrzeb wychowanków i pensjonariuszy przebywających w placówkach opieki całkowitej.
3. Zdobycie umiejętności prowadzenia zajęć z wybranymi grupami podopiecznych.
4. Poznanie metod, form pracy, analizowanie sytuacji wychowawczych.
Poznanie i uszeregowanie wiedzy z zakresu kryminologii jako nauki oraz poznanie elementów wiktymologii.