PSW-nowy 2024/2025
Minkina Waldemar, prof.

Obecnie, obok języków programowania maszynowych, assemblerowych czy algorytmicznych bardzo dynamicznie rozwijają się języki graficzne, które znacznie ułatwiają wizualizację i sterowanie różnych procesów czy robotów. Należy tutaj zaznaczyć, że za pomocą języków graficznych można stworzyć także oprogramowanie o analogicznych funkcjonalnościach, które mają programy napisane w języku algorytmicznym czy assemblerowym. Dlatego języki graficzne są uniwersalne. Nie sposób dzisiaj mówić o informatyce nie wspominając nic o językach graficznych, gdzie, mówiąc kolokwialnie, „programy się rysuje”. Nauka programowania w tych językach jest bardzo prosta.

W ramach wykładu podane zostaną podstawy programowania w językach graficznych na przykładzie środowiska graficznego LabVIEW oraz przykłady wykorzystania programów napisanych w tych językach do sterowania procesami produkcyjnymi, pomiarów, rejestracji sygnałów a także np. programy do różnych gier komputerowych.

W ramach zaliczenia wykładu studenci wykonują różne, indywidualne projekty w środowisku graficznym LabVIEW, według własnego uznania, np. przydatne przy realizacji ich prac dyplomowych. Do tego celu niekiedy wykorzystują karty pomiarowe NI-USB 6008 firmy National Instruments. Są to przykładowo: program do rejestracji sygnałów pomiarowych, wirtualny przyrząd pomiarowy, wirtualny oscyloskop, wirtualny analizator widma,  wirtualny generator dźwięku, wirtualne gry (np. szachy),  wirtualny wizualizator muzyki, wirtualne pianino i wiele wiele innych.

PSW, semestr 3, zimowy rok 2024/2025
Minkina Waldemar, prof.

Obecnie, obok języków programowania maszynowych, assemblerowych czy algorytmicznych bardzo dynamicznie rozwijają się języki graficzne, które znacznie ułatwiają wizualizację i sterowanie różnych procesów czy robotów. Należy tutaj zaznaczyć, że za pomocą języków graficznych można stworzyć także oprogramowanie o analogicznych funkcjonalnościach, które mają programy napisane w języku algorytmicznym czy assemblerowym. Dlatego języki graficzne są uniwersalne. Nie sposób dzisiaj mówić o informatyce nie wspominając nic o językach graficznych, gdzie, mówiąc kolokwialnie, „programy się rysuje”. Nauka programowania w tych językach jest bardzo prosta.

W ramach wykładu podane zostaną podstawy programowania w językach graficznych na przykładzie środowiska graficznego LabVIEW oraz przykłady wykorzystania programów napisanych w tych językach do sterowania procesami produkcyjnymi, pomiarów, rejestracji sygnałów a także np. programy do różnych gier komputerowych.

W ramach zaliczenia wykładu studenci wykonują różne, indywidualne projekty w środowisku graficznym LabVIEW, według własnego uznania, np. przydatne przy realizacji ich prac dyplomowych. Do tego celu niekiedy wykorzystują karty pomiarowe NI-USB 6008 firmy National Instruments. Są to przykładowo: program do rejestracji sygnałów pomiarowych, wirtualny przyrząd pomiarowy, wirtualny oscyloskop, wirtualny analizator widma,  wirtualny generator dźwięku, wirtualne gry (np. szachy),  wirtualny wizualizator muzyki, wirtualne pianino i wiele wiele innych.


PSW semestr 2, letni rok 2023/2024
Minkina Waldemar, prof.

Obecnie, obok języków programowania maszynowych, assemblerowych czy algorytmicznych bardzo dynamicznie rozwijają się języki graficzne, które znacznie ułatwiają wizualizację i sterowanie różnych procesów czy robotów. Należy tutaj zaznaczyć, że za pomocą języków graficznych można stworzyć także oprogramowanie o analogicznych funkcjonalnościach, które mają programy napisane w języku algorytmicznym czy assemblerowym. Dlatego języki graficzne są uniwersalne. Nie sposób dzisiaj mówić o informatyce nie wspominając nic o językach graficznych, gdzie, mówiąc kolokwialnie, "programy się rysuje". Nauka programowania w tych językach jest bardzo prosta. W ramach wykładu podane zostaną przykłady wykorzystania programów napisanych w językach graficznych do sterowania procesami produkcyjnymi, pomiarów, rejestracji sygnałów a także np. programy do różnych gier komputerowych.

PSW semestr 5, zimowy rok 2023/2024
Minkina Waldemar, prof.

Obecnie, obok języków programowania maszynowych, assemblerowych czy algorytmicznych bardzo dynamicznie rozwijają się języki graficzne, które znacznie ułatwiają wizualizację i sterowanie różnych procesów czy robotów. Należy tutaj zaznaczyć, że za pomocą języków graficznych można stworzyć także oprogramowanie o analogicznych funkcjonalnościach, które mają programy napisane w języku algorytmicznym czy assemblerowym. Dlatego języki graficzne są uniwersalne. Nie sposób dzisiaj mówić o informatyce nie wspominając nic o językach graficznych, gdzie, mówiąc kolokwialnie, "programy się rysuje". Nauka programowania w tych językach jest bardzo prosta. W ramach wykładu podane zostaną przykłady wykorzystania programów napisanych w językach graficznych do sterowania procesami produkcyjnymi, pomiarów, rejestracji sygnałów a także np. programy do różnych gier komputerowych.

PSW + Pokój do konsultacji
Minkina Waldemar, prof.

Obecnie, obok języków programowania maszynowych, assemblerowych czy algorytmicznych bardzo dynamicznie rozwijają się języki graficzne, które znacznie ułatwiają wizualizację i sterowanie różnych procesów czy robotów. Należy tutaj zaznaczyć, że za pomocą języków graficznych można stworzyć także oprogramowanie o analogicznych funkcjonalnościach, które mają programy napisane w języku algorytmicznym czy assemblerowym. Dlatego języki graficzne są uniwersalne. Nie sposób dzisiaj mówić o informatyce nie wspominając nic o językach graficznych, gdzie, mówiąc kolokwialnie, "programy się rysuje". Nauka programowania w tych językach jest bardzo prosta. W ramach wykładu podane zostaną przykłady wykorzystania programów napisanych w językach graficznych do sterowania procesami produkcyjnymi, pomiarów, rejestracji sygnałów a także np. programy do różnych gier komputerowych.