Psychologia rozwojowa dzieciństwa 2024 /Koncepcje rozwoju człowieka
Woźniak-Krakowian Agata, dr

Celem kursu jest poszerzenie aparatu pojęciowego dotyczącego prawidłowości rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnym wieku szkolnym, czynników determinujących rozwój psychiczny, fizyczny, charakterystycznych właściwości tych etapów rozwojowych. Uwrażliwienie słuchaczy na możliwości kierowania rozwojem własnym i dzieci poprzez realizowanie zadań rozwojowych w istotnych dla edukacji fazach życia. Podczas zajęć analizowany będzie rozwój człowieka w ciągu dzieciństwa. Płaszczyzną rozważań staną się teorie rozwoju człowieka oraz zadania rozwojowe. Przedstawione zostaną prawidłowości rozwoju.


Psychologia rozwojowa dzieciństwa 2024 /Koncepcje rozwoju człowieka
Woźniak-Krakowian Agata, dr

Celem kursu jest poszerzenie aparatu pojęciowego dotyczącego prawidłowości rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnym wieku szkolnym, czynników determinujących rozwój psychiczny, fizyczny, charakterystycznych właściwości tych etapów rozwojowych. Uwrażliwienie słuchaczy na możliwości kierowania rozwojem własnym i dzieci poprzez realizowanie zadań rozwojowych w istotnych dla edukacji fazach życia. Podczas zajęć analizowany będzie rozwój człowieka w ciągu dzieciństwa. Płaszczyzną rozważań staną się teorie rozwoju człowieka oraz zadania rozwojowe. Przedstawione zostaną prawidłowości rozwoju.


Psychologia rozwojowa dzieciństwa 2024 /Koncepcje rozwoju człowieka
Woźniak-Krakowian Agata, dr

Celem kursu jest poszerzenie aparatu pojęciowego dotyczącego prawidłowości rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnym wieku szkolnym, czynników determinujących rozwój psychiczny, fizyczny, charakterystycznych właściwości tych etapów rozwojowych. Uwrażliwienie słuchaczy na możliwości kierowania rozwojem własnym i dzieci poprzez realizowanie zadań rozwojowych w istotnych dla edukacji fazach życia. Podczas zajęć analizowany będzie rozwój człowieka w ciągu dzieciństwa. Płaszczyzną rozważań staną się teorie rozwoju człowieka oraz zadania rozwojowe. Przedstawione zostaną prawidłowości rozwoju.


Psychologia rozwojowa dzieciństwa/Koncepcje rozwoju człowieka
Woźniak-Krakowian Agata, dr

Celem kursu jest poszerzenie aparatu pojęciowego dotyczącego prawidłowości rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnym wieku szkolnym, czynników determinujących rozwój psychiczny, fizyczny, charakterystycznych właściwości tych etapów rozwojowych. Uwrażliwienie słuchaczy na możliwości kierowania rozwojem własnym i dzieci poprzez realizowanie zadań rozwojowych w istotnych dla edukacji fazach życia. Podczas zajęć analizowany będzie rozwój człowieka w ciągu dzieciństwa. Płaszczyzną rozważań staną się teorie rozwoju człowieka oraz zadania rozwojowe. Przedstawione zostaną prawidłowości rozwoju.


Psychologia rozwojowa dzieciństwa/Koncepcje rozwoju człowieka
Woźniak-Krakowian Agata, dr

Celem kursu jest poszerzenie aparatu pojęciowego dotyczącego prawidłowości rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnym wieku szkolnym, czynników determinujących rozwój psychiczny, fizyczny, charakterystycznych właściwości tych etapów rozwojowych. Uwrażliwienie słuchaczy na możliwości kierowania rozwojem własnym i dzieci poprzez realizowanie zadań rozwojowych w istotnych dla edukacji fazach życia. Podczas zajęć analizowany będzie rozwój człowieka w ciągu dzieciństwa. Płaszczyzną rozważań staną się teorie rozwoju człowieka oraz zadania rozwojowe. Przedstawione zostaną prawidłowości rozwoju.


Kliniczne aspekty psychologii dziecka
Woźniak-Krakowian Agata, dr

Kurs przeznaczony jest dla studentów Pedagogiki Wczesnoszkolnej. Dotyczy klinicznych aspektów zaburzeń, które mogą się pojawić na różnym etapie ontogenezy ,w okresie dzieciństwa. Omówione zostaną zaburzenia globalne (autyzm, upośledzenie umysłowe, FAS, ADHD, MPD), fragmentaryczne i parcjalne ( zab. motoryki, lateralizacji, mowy, percepcji wzrokowej, percepcji słuchowej), zaburzenia lękowe (fobie, reakcje i postacie nerwicowe, zaburzenia lęku panicznego), zaburzenia psychosomatyczne  u dzieci.     

Kliniczne aspekty psychologii dziecka
Woźniak-Krakowian Agata, dr

Kurs przeznaczony jest dla studentów Pedagogiki Wczesnoszkolnej. Dotyczy klinicznych aspektów zaburzeń, które mogą się pojawić na różnym etapie ontogenezy ,w okresie dzieciństwa. Omówione zostaną zaburzenia globalne (autyzm, upośledzenie umysłowe, FAS, ADHD, MPD), fragmentaryczne i parcjalne ( zab. motoryki, lateralizacji, mowy, percepcji wzrokowej, percepcji słuchowej), zaburzenia lękowe (fobie, reakcje i postacie nerwicowe, zaburzenia lęku panicznego), zaburzenia psychosomatyczne  u dzieci.     

Psychologia ogólna
Woźniak-Krakowian Agata, dr

Celem podejmowanych tematów jest ukazanie praktycznych obszarów zastosowań z dziedziny psychologii ogólnej.  Stworzenie możliwości aby student uzyskał kompetencje, umiał rozpoznawać podstawowe problemy w funkcjonowaniu psychospołecznym człowieka. Nabył umiejętności wykorzystywania wiedzy teoretycznej z psychologii ogólnej do analizy obserwowalnych zachowań i zjawisk społecznych.

Psychologia rozwoju dzieciństwa/ koncepcje rozwoju człowieka
Woźniak-Krakowian Agata, dr

Analiza pojęć związanych z rozwojem człowieka, periodyzacja życia ludzkiego, akceleracja, okresy krytyczne/sensytywne, cechy charakterystyczne dla etapów rozwoju w okresach: prenatalnym, niemowlęcym, poniemowlęcym, przedszkolnym, młodszym szkolnym, adolescencji. Stadia rozwoju : sensorycznom-motoryczny, przedoperacyjny, operacji formalnych.-

Psychologia ogólna/Podstawy psychologii dla nauczycieli
Woźniak-Krakowian Agata, dr

Podstawowy kurs z zakresu psychologii ogólnej dla studentów Wydziału Nauk Społecznych, kierunku pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, studiów niestacjonarnych w semestrze zimowym roku akademickiego 2022/2023.