Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawami wiedzy o pedagogu specjalnym, charakterze jego pracy, kompetencjach, rozwoju zawodowym i osobowościowym, a także zachęcenie studentów do refleksji nad etycznym wymiarem pracy pedagoga specjalnego włączającego
Brak wiedzy na temat emocji oraz ich przeżywania utrudnia ich regulowanie, co może prowadzić do zachowań nieakceptowanych społecznie. Nieświadomość przeżywanych uczuć, brak umiejętności ich nazywania i wyrażania zniekształca i utrudnia budowanie relacji z innymi, ale też samym sobą. Dlatego też celem przedmiotu ( proponowanych treści wykładowych) jest zapoznanie studentów z podstawami wiedzy na temat emocji i sposobów ich regulowania, co powinno stanowić teoretyczną podstawę i kontekst dla proponowanych podczas ćwiczeń interwencji i technik.
Integracja sensoryczna (SI) jest zdolnością do rozumienia i porządkowania bodźców oraz informacji dostarczanych z otoczenia i z własnego ciała poprzez zmysły. Jeżeli w organizmie wszystkie napływające z zewnątrz informacje są odbierane i przetwarzane poprawnie czyli proces integracji sensorycznej przebiega bez zakłóceń – widzimy świat jako przyjazne środowisko. Jeżeli jednak proces integracji sensorycznej jest zaburzony, czyli kiedy mózg ma problem z właściwym odbiorem i przetwarzaniem zewnętrznych bodźców , sytuacja bardzo się komplikuje stanowiąc źródło problemów z nauką, zachowaniem, koncentracją, czy koordynacją.
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawami wiedzy dotyczącej zaburzeń integracji sensorycznej, diagnozy i terapii zaburzeń integracji sensorycznej
Brak wiedzy na temat emocji oraz ich przeżywania utrudnia ich regulowanie, co może prowadzić do zachowań nieakceptowanych społecznie. Nieświadomość przeżywanych uczuć, brak umiejętności ich nazywania i wyrażania zniekształca i utrudnia budowanie relacji z innymi, ale też samym sobą. Dlatego też celem przedmiotu ( proponowanych treści wykładowych) jest zapoznanie studentów z podstawami wiedzy na temat emocji i sposobów ich regulowania, co powinno stanowić teoretyczną podstawę i kontekst dla proponowanych podczas ćwiczeń interwencji i technik.