Brak wiedzy na temat emocji oraz ich przeżywania utrudnia ich regulowanie, co może prowadzić do zachowań nieakceptowanych społecznie. Nieświadomość przeżywanych uczuć, brak umiejętności ich nazywania i wyrażania zniekształca i utrudnia budowanie relacji z innymi, ale też samym sobą. Dlatego też celem przedmiotu ( proponowanych treści wykładowych) jest zapoznanie studentów z podstawami wiedzy na temat emocji i sposobów ich regulowania, co powinno stanowić teoretyczną podstawę i kontekst dla proponowanych podczas ćwiczeń interwencji i technik.
Integracja sensoryczna (SI) jest zdolnością do rozumienia i porządkowania bodźców oraz informacji dostarczanych z otoczenia i z własnego ciała poprzez zmysły. Jeżeli w organizmie wszystkie napływające z zewnątrz informacje są odbierane i przetwarzane poprawnie czyli proces integracji sensorycznej przebiega bez zakłóceń – widzimy świat jako przyjazne środowisko. Jeżeli jednak proces integracji sensorycznej jest zaburzony, czyli kiedy mózg ma problem z właściwym odbiorem i przetwarzaniem zewnętrznych bodźców , sytuacja bardzo się komplikuje stanowiąc źródło problemów z nauką, zachowaniem, koncentracją, czy koordynacją.
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawami wiedzy dotyczącej zaburzeń integracji sensorycznej, diagnozy i terapii zaburzeń integracji sensorycznej
Brak wiedzy na temat emocji oraz ich przeżywania utrudnia ich regulowanie, co może prowadzić do zachowań nieakceptowanych społecznie. Nieświadomość przeżywanych uczuć, brak umiejętności ich nazywania i wyrażania zniekształca i utrudnia budowanie relacji z innymi, ale też samym sobą. Dlatego też celem przedmiotu ( proponowanych treści wykładowych) jest zapoznanie studentów z podstawami wiedzy na temat emocji i sposobów ich regulowania, co powinno stanowić teoretyczną podstawę i kontekst dla proponowanych podczas ćwiczeń interwencji i technik.