Kurs jest przeznaczony dla studentów kierunku Informatyka w formie stacjonarnej i niestacjonarnej. Celem kursu jest nabycie praktycznych umiejętności przetwarzania obrazów cyfrowych.
Przedmiot ma na celu nauczenia praktycznych umiejętności implementacji metod sztucznej inteligencji wykorzystywanych we współczesnych grach komputerowych.
W ramach zajęć studenci zdobędą kompetencje w zakresie:
- analizy problemów i doboru odpowiednich technik AI do ich rozwiązania
- implementacji algorytmów wyszukiwania ścieżek w labiryncie
- projektowania i wdrażania NavMesh do nawigacji w przestrzeni trójwymiarowej
- tworzenia środowisk symulacyjnych do treningu agentów AI
- monitorowania i optymalizacji procesu uczenia maszynowego poprzez odpowiednie dostrajanie parametrów ML Agents
Zajęcia mają charakter praktyczny, gdzie teoria jest natychmiast przekładana na praktyczne implementacje, dając studentom możliwość samodzielnego tworzenia inteligentnych systemów stosowanych w grach komputerowych.
This course is designed for students taking the Medical Engineering course.
Celem laboratorium jest zapoznanie studentów z praktycznymi zasadami komputerowego składu tekstu w systemie LaTeX. Kurs przeznaczony dla studentów I roku Informatyki, którzy rozpoczynają naukę w roku akademickim 2025/26. Kurs jest przeznaczony dla studentów Informatyki gr. 2, 3 i 4.
Na laboratorium studenci opanowują wiedzę teoretyczną i umiejętności praktyczne z zakresu podstaw sztucznej inteligencji, w tym implementacji algorytmów genetycznych, budowy modelu perceptronowego Rosenblatta, sieci Hamminga, sieci Kohonena, sieci Hopfielda, wykorzystania logiki rozmytej oraz metod i algorytmów do budowania systemów eksperckich. Kurs przeznaczony dla studentów III roku w roku akademickim 2024/25.
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi metodami i algorytmami głębokiego uczenia oraz ich praktycznymi zastosowaniami, w tym sztucznych sieci neuronowych (ANN), konwolucyjnych sieci neuronowych (CNN) , rekurencyjnych sieci neuronowych (RNN) i przetwarzania języka naturalnego (NLP). Kurs przeznaczony dla studentów kierunku informatyka II stopnia realizujących naukę w roku akademickim 2025/26.
Celem kursu jest zapoznanie studentów z zakresem technik sztucznej inteligencji wykorzystywanych w grach komputerowych.