Seminarium Kierunkowe - Szkoła Doktorska
Wirtualna przestrzeń dla rozwiarzań prowadzonych na Seminarium dot. prowadzenia indywidualnych działań artystyczno-naukowych doktorantów.
Z - 21/22 - KONSULTACJE
KONSULTACJE - Poniedziałek w godz. 13.00 - 13.45
Z - 21/22 - MALARSTWO - PRACOWNIA DYPLOMOWA : MALARSTWO I MALARSTWO W ARCHITEKTURZE I URBANISTYCE
TEMAT - 1
Martwa natura - "Od natury do syntezy"
TEMAT - 2
Postać - AKT - " Od natury po deformację "
TEMAT - 3
Malarstwo iluzjonistyczne - przestrzenność obrazu
20-21 Z - MALARSTWO - PRACOWNIA DYPLOMOWA - MALARSTWO I MALARSTWO W ARCHITEKTURZE I URBANISTYCE
Prowadzący
prof. Jarosław Kweclich
mgr Tadeusz Kosela
mgr Justyna Warwas
TEMAT 1 :
MARTWA NATURA- NIE TAKA MARTWA
( nie wzorujemy się i nie podglądamy XVII wiecznych kompozycji malarzy holenderskich )
Format – krótki bok blejtramu 100 cm
Narzędzia – podobrazie malarskie, farby akrylowe lub olejne, palety malarskie, pędzle, naczynia
na rozpuszczalniki lub wodę.
Czas opracowania tematu : 4 zajęcia.
PRZED REALIZACJĄ ZADANIA KONCEPCYJNE SZKICE MALARSKIE DO OMÓWIENIA
TEMAT 2 :
KOMPOZYCJA FIGURATYWNA –WIELOFIGURATYWNE
( nie czerpiemy inspiracji z Rembrandta, Bekona, Wróblewskiego
Format – zróżnicowany
Narzędzia – podobrazie malarskie, farby akrylowe lub olejne, palety malarskie, pędzle, naczynia
na rozpuszczalniki lub wodę.
Czas opracowania tematu : 4 zajęcia.
PRZED REALIZACJĄ ZADANIA KONCEPCYJNE SZKICE MALARSKIE DO OMÓWIENIA
TEMAT 3 :
ZARAZA (PANDEMIA) – KOMPOZYCJA Z WYOBRAŹNI
Format – zróżnicowany
Narzędzia – podobrazie malarskie, farby akrylowe lub olejne, palety malarskie, pędzle, naczynia
na rozpuszczalniki lub wodę.
Czas opracowania tematu : 4 zajęcia.
PRZED REALIZACJĄ ZADANIA KONCEPCYJNE SZKICE MALARSKIE DO OMÓWIENIA
KRYTERIA ZALICZENIA :
- obecność i aktywność na zajęciach
- zaliczenia
ćwiczeń wynikających z programu pracowni
- stopień opanowania warsztatu
malarskiego
- indywidualny rozwój - nakład pracy studenta
- ocena szkicownika
- trafność wypowiedzi na zadany problem
- praca własna studenta i lektury
- przegląd semestralny z dyskusją i elementami samooceny przez studentów
LITERATURA :
1. Maria Rzepińska - Historia koloru, Wyd. Literackie 1979.
2. José M. Parramón - Kolor w malarstwie, Wyd.Szkolne i Pedagogiczne 1995.
Praca zbiorowa - Techniki wielkich mistrzów malarstwa, Arkady 1999.
3. Patrick de Rynck - Jak czytać malarstwo. Rozwiązywanie zagadek, rozumienie
i smakowanie dzieł Dawnych Mistrzów, Universitas, Kraków 2005.
4. Jon Thompson - Jak czytać malarstwo nowoczesne od Courbeta do Warhola,
Universitas, Kraków 2006.
5. David Hockney - Wiedza tajemna. Sekrety technik malarskich Dawnych Mistrzów,
Universitas, Kraków 2006.
6. Umberto Eco - Historia Piękna, Rebis, Poznań 2006
7. Umberto Eco - Historia Brzydoty, Rebis, Poznań 2007
8. Jon Gage - Kolor i kultura. Teoria i znaczenie koloru od antyku do abstrakcji,
Universitas, Kraków 2008.
Albumy, czasopisma o sztuce oraz katalogi wystaw
MALARSTWO - PRACOWNIA DYPLOMOWA : MALARSTWO I MALARSTWO W ARCHITEKTURZE I URBANISTYCE
W miarę możliwości realizacje prac w większym formacie (4 sztuki), jeśli jednak ktoś nie posiada odpowiednio dużego podłoża może pracowa na mniejszych !
DYPLOMACI, którzy mają zatwierdzone tematy kontynuują prace nad obrazami, osoby które jeszcze są w fazie początkowej na poniższe adresy mailowe prosimy o przesłanie koncepcji pracy oraz opis założeń ideowych, reprodukcje prac do korekty można wysyłać na adresy mailowe :
j.kweclich@ajd.czest.pl
t.kosela@ajd.czest.pl
j.wozny@gmail.com
W razie ewentualnych pytań proszę pisać na adres: t.kosela@ajd.czest.pl