Podczas kursu PNJA obok wszystkich sprawności językowych, zarówno receptywnych (słuchanie ze zrozumieniem, czytanie ze zrozumieniem)jak i produktywnych(mówienie i pisanie), kształcone są również sprawności interakcyjne (łączenie słuchania i mówienia w obrębie rozmowy, czytanie i pisanie w toku korespondencji) oraz sprawności mediacyjne – uproszczenie trudnego tekstu, skrócenie informacji lub przedłużenie jej, przekształcenie wypowiedzi formalnej na potoczną, relacjonowanie wypowiedzi pisemnej ustnie.
Celem zajęć jest rozwinięcie umiejętności językowych na poziomie C1 umożliwiających skuteczną i swobodną komunikację (w mowie i w piśmie) w kontaktach towarzyskich i społecznych, edukacyjnych i zawodowych.
Celem niniejszego e-kursu jest wspieranie procesu dydaktycznego w postaci zautomatyzowania ewidencji prac etapowych oraz utworzeniu banku materiałów dla osób studiujących. Nie jest to e-kurs per se.
The aim of the lectures is to familiarise students with the most important trends and the most influential works of 19th c. British literature set against the background of the main currents, genres and conventions of literature, programmatic and aesthetical and philosophical assumptions, including the social, historical and cultural background of literature.
The aim of the classes is to familiarise students with the most influential issues, authors and works of British literature of the nineteenth century through an in-depth analysis of selected literary works or their fragments. In addition, the classes aim to broaden the skills of literary analysis and interpretation by pointing out the intertextuality of literature and its integrity with the socio-historical situation, and philosophical and aesthetic trends of the discussed periods.
Kurs służy przygotowaniu osób studiujących do ukończenia oraz obronienia pracy dyplomowej z końcem semestru VI. Służy on jako bank materiałów oraz dziennik postępów osób uczestniczących w seminarium dyplomowym.